dinsdag 8 januari 2008

Senior Vakantie Plan viert 40 jaar in nieuwe huisstijl



Senior Vakantie Plan, een bijzondere reisorganisatie voor senioren, viert in 2008 haar 40-jarig jubileum in verrassend nieuwe stijl en met bijzondere reizen en activiteiten voor reizigers.
In samenwerking met studio Berry Slok in Amsterdam is een nieuw logo ontworpen
en wordt koortsachtig gewerkt aan de afronding van de nieuwe website en de reisgidsen 2008.
Met inmiddels 40 jaar ervaring in de seniorenreismarkt is Senior Vakantie Plan uitgegroeid tot een reisorganisatie met een eigen gezicht en aanpak. Het concept is gebaseerd op kwaliteit, vrijheid en persoonlijke service.


Nieuwe website en reisgidsen 2008
Op 10 januari as. is de nieuwe website online en zijn de eerste resultaten te bekijken.
Eind januari presenteert Senior Vakantie Plan haar totaal nieuwe website en verschijnen de reisgidsen Nederland en Buitenland 2008 in geheel nieuwe stijl.

Voor informatie kijk op www.seniorvakantieplan.nl of bel 035 – 693 30 17.

Jubileumactiviteiten
Ter viering van het 40-jarig bestaan organiseert Senior Vakantie Plan een aantal jubileumreizen. Deze extra reizen worden het hele jaar door op de website en in de nieuwsbrief bekend gemaakt.
Op de jubileumdag 15 maart 2008 is een feestelijke ‘seniorenreismarkt’ gepland, waarbij de donateurs van de stichting extra worden onthaald.
Voor alle reizigers van Senior Vakantie Plan heeft de organisatie dit jaar een jubileumboekje met 40 puzzels in petto.


Achtergronden

Historie seniorenreismarkt 1968 - 2008
“De reismarkt voor senioren is in 40 jaar duidelijk veranderd“ vertelt Jet Oorthuys, directeur van Senior Vakantie Plan.
In 1968 is vanuit een ideële doelstelling de ‘Stichting Uit Boven Zestig’ opgericht door vertegenwoordigers uit de ouderenwereld t.w. PCOB, KBO en ANBO.
“Een gat in de markt om ouderen (toen 60 plussers!) de mogelijkheid te bieden 'verzorgd'
op reis te kunnen. Zeker in de opzet met reisleiding (allemaal vrijwilligers), waarvan in
ieder geval één persoon per reis verpleegkundige bevoegdheid had. Ingegeven door meer vrije tijd en opkomst van pensioenvoorzieningen wilden steeds meer ouderen wel eens op vakantie. Maar hoe deed je dat, men had weinig tot geen ervaring“, aldus Oorthuys.
Per 1988 is de naam van de organisatie omgedoopt in de stichting Senior Vakantie Plan. De reizigers gaan op steeds hogere leeftijd nog altijd met vakantie. Analoog aan verbetering van voorzieningen worden reizigers steeds kritischer. Ontwikkeling tot
anno 2008: hotels met drie, liever vier sterren, de faciliteiten moeten gelijk zijn aan thuis, liever zelfs nog beter. Toenemende vraag naar kamers voor alleengebruik. Privacy, we leven in het tijdperk van het individu. Van het programma en de begeleiding wordt steeds meer verwacht; meer inhoud, meer buitenland en zelfs intercontinentaal.

Succesvol concept
Senior Vakantie Plan stelt zich ten doel alle vakantiereizen zó voor te bereiden, dat deelnemers, ook op hogere leeftijd, met leeftijds¬genoten van een onbekommerde vakantie kunnen genieten. Reizen met Senior Vakantie Plan staat voor: rustig tempo, individuele vrijheid en accommodaties die zijn geselecteerd op voorzieningen zoals toegankelijkheid en kamers voor allééngebruik. De persoonlijke vrijheid in combinatie met zekerheid van de groep blijkt een succesvolle formule.
De reizen zijn ingedeeld in categorieën, uitgedrukt in 1 tot 5 ‘pictogram’wandelaars. Naarmate de reis actiever wordt, neemt het aantal ‘wandelaars’ toe.

Geen opmerkingen: