Eerste prijsuitreiking in Benelux
Kuoni Nederland (Best Brochure), Wereldcontant (Best Online Content) en TravelEssence (Best Consumer Marketing Campaign) mogen zich de winnaars noemen van de eerste New Zealand Tourism Awards voor de Benelux. De awards zijn op donderdag 15 mei jl. tijdens een feestelijke bijeenkomst in het Tuschinski Theater in Amsterdam uitgereikt. Tourism New Zealand houdt deze competitie om reisorganisaties te stimuleren en te belonen voor het origineelste Nieuw-Zeeland reisprogramma of de meest bijzondere promotie-actie.
Toeristisch journaliste Marjolein Westerterp (maandblad Zin, kwartaaluitgave Felderhof) mocht de awards overhandigen aan de gelukkige winnaars. Winnaars, die er alle drie veel werk van maken om reizigers ook het onbekende Nieuw-Zeeland te laten ontdekken, buiten de gebaande paden.
Best New Zealand Brochure: Kuoni Travel. De zeer professioneel verzorgde Nieuw-Zeeland brochure van Kuoni valt extra op door de plattegronden die zowel reisagent als consument prettig door het programma leiden. Vooral de uitvouwbare kaart aan de binnenzijde van de omslag is een perfect oriëntatiemiddel. Aansprekende teksten en grote, actuele foto’s geven een uitstekend beeld van de ervaringen en avonturen die Nieuw-Zeeland als vakantieland te bieden heeft, zonder te technisch te worden. Kuoni biedt een gevarieerd en breed programma aan, waarbij de consument ook zelf een vakantie kan samenstellen door diverse elementen met elkaar te combineren. www.kuoni.nl
Best New Zealand Online Content: Wereldcontact. De website van Wereldcontact nodigt consumenten nadrukkelijk uit ervaringen en informatie met elkaar te delen en elkaars reisverhalen te lezen. Deze interactie vormt in combinatie met de fantastische foto’s een bron van reisinspiratie. De site gaat veel verder dan praktische informatie bieden over de bestemming, je beleeft er Nieuw-Zeeland in al zijn boeiende facetten. Zo is de website voor Wereldcontact een zeer effectief verkoopinstrument, binnen de gehele marketingmix. De discipline om de website voortdurend te verbeteren, zorgt voor een hoog kwaliteitsgevoel bij de gebruiker. www.wereldcontact.nl
Best New Zealand Consumer Marketing Campaign: TravelEssence. De strategische benadering van TravelEssence van de marketing van Nieuw-Zeeland legt deze jonge reisaanbieder geen windeieren. TravelEssence profileert zich als een sympathieke, leuke reisorganisatie die de reiziger nadrukkelijk centraal stelt, met veel oog voor duurzaam toerisme buiten de gebaande paden. De consistente aanpak van de Nieuw-Zeeland-promotie vertaalt zich in een jaarrond campagne, met advertenties en redactionele bijdragen in tijdschriften, sterk gericht op de doelgroep. www.travelessence.nl
www.newzealand.com
De jury
Leden van de deskundige jury van de New Zealand Tourism Awards: Professor Dr. Ruud Heijblom (Professor of Strategic Management & Marketing), Theo de Reus (Reisrevue) en Ben Crawford (Marketing manager UK/Europe TNZ).
Zij hebben tientallen inzendingen bekeken en gewaardeerd.
Award-uitreiker Marjolein Westerterp viel eerder dit jaar zelf in de prijzen.
Zij won als eerste toeristisch journalist de Aad Struijs Persprijs, een speciale persreis voor toeristische producties.
Foto met de prijswinnaars:
Van links naar rechts
Rose Johnston (marketing TNZ), Gregg Anderson (regional manager Europe TNZ), Astrid Brennikmeijer (Wereldcontact), Petrel van Bronkhorst (Kuoni), Andrew Morten (TravelEssence) Sandra Etter (marketing TNZ).
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten