Nieuw onderdeel campagne 100% Pure New Zealand: ‘Welkom in het JONGSTE land op aarde’
‘Welkom in het jongste land op aarde’. Tourism New Zealand voegt een nieuwe dimensie toe aan de succesvolle, toeristische campagne 100% Pure New Zealand. Met de focus op het door historici onderschreven feit dat Nieuw-Zeeland het laatste bewoonbare stukje aarde was waar de mens bezit van nam.
“We maken graag gebruik van deze unieke situatie. We geloven dat reizigers die ons vriendelijke, ongerepte en ‘jeugdige’ land bezoeken het leven kunnen ervaren zoals het zou moeten zijn”, verklaart Barry Eddington (regional manager Europe) van Tourism New Zealand in Londen. Dat Nieuw-Zeeland het jongste bewoonde land ter wereld is, wordt bevestigd door onderzoek van historici, zoals professor James Belich van de Auckland University. Sir Keith Sinclair maakte er melding van in de Oxford Illustrated History of New Zealand en Michael King in A History of New Zealand. De eerste bewoners, de Maori, vestigden zich circa 1000 jaar geleden in Nieuw-Zeeland.
Adembenemende animatie
Om de campagne te ondersteunen heeft Tourism New Zealand een adembenemende animatie laten maken door Weta Digital, het creatieve bedrijf dat ook tekende voor de speciale effecten in o.a. de filmtrilogie Lord of the Rings. De animatie vertelt de legende van de mythische Maori-held Mauri die het Noordereiland van Nieuw-Zeeland uit de zee omhoog heeft getrokken.
Met de nieuwe invalshoek hoopt Tourism New Zealand het toeristische imago van het land verder te versterken. Uiteraard gebeurt dat onder de paraplu van 100% Pure New Zealand, omdat dat in het buitenland inmiddels na de All Blacks (het nationale rugbyteam) het bekendste merk van Nieuw-Zeeland is.
Promotie via Multi media
Tourism New Zealand voegt niet alleen een dimensie aan de campagne toe, maar verlegt ook de koers als het gaat om de middelen die worden ingezet. Zo zal de nadruk meer dan ooit komen te liggen op rechtstreeks contact met de consument via internet, mobiele telefoons, weblogs, podcasts en andere moderne technologieën. Media als televisie, kranten en tijdschriften zullen minder als informatiekanaal gebruikt worden.
Eddington: “We willen nieuwe technologie inzetten om onze toeristische informatie toegankelijk te maken voor reizigers, op ieder gewenst moment, op elke locatie en in de vorm die ze zelf wensen.”
www.newzealand.com
De (met een prijs bekroonde) website, www.newzealand.com, bevat alle benodigde informatie voor mensen die naar Nieuw-Zeeland willen. Zo staat op deze website: gedetailleerde reisinformatie, accommodatiemogelijkheden, transportmogelijkheden, een online boekingsysteem en een route planner met zeer gedetailleerde plattegronden.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten