dinsdag 11 december 2007

Lankhorst PR ceremoniemeester Sawadee jubileum

Sawadee Reizen kiest voor Lankhorst Public Relations
In 2008 viert Sawadee Reizen haar 25ste verjaardag. “Daar willen we op een bijzondere aandacht aan schenken”, aldus Jacco Holterman manager marketing & communicatie van Sawadee Reizen. “Ondersteuning van een externe adviseur komt hierbij goed van pas. Ook tijdens dit feestelijke jaar willen we onze lijfspreuk “Sawadee, ervaar het verschil” met daadkracht en visie neerzetten. We waren op zoek naar een persoon die de duurzaamheidgedachte uitdraagt én tevens thuis is de toeristische wereld. Deze combinatie vonden we bij Lankhorst Public Relations in Nijmegen. Oprichtster en eigenaar Wilma Lankhorst wordt als het ware de ceremoniemeester van ons jubileumfeest”, vervolgt Holterman.
 
Sawadee Reizen & Familieavontuur
In 1983 organiseerde Sawadee Reizen haar eerste groepsreis naar Thailand. Daar ligt ook de oorsprong van de naam van de reisorganisatie: Sawadee, Thais voor “welkom”. Nu een kwart eeuw later, biedt Sawadee avontuurlijke en culturele groepsreizen naar álle continenten en een speciaal programma voor families met kinderen (Familieavontuur). “Belangrijke pijlers bij het samenstellen van de reizen zijn respect voor milieu, natuur en de lokale bevolking. In dit streven werken we o.a. samen het Wereld Natuur Fonds, IUCN, Solidaridad, SOS Kinderdorpen, Rainforest Alliance en Apenheul. Samen maken we het verschil en daarvan laten we onze reizigers meegenieten”, aldus Holterman. Sawadee Reizen is één van de oprichters van de Travel Foundation Nederland. Naast de uitgebreide brochures zijn de websites www.sawadee.nl, www.woestijnreizen en www.familieavontuur.nl waardevolle informatiebronnen.
 
Lankhorst Public Relations BV
In 1990 begon Wilma Lankhorst in Nijmegen onder haar eigen naam, een voor die tijd uniek communicatieadviesbureau, met als specialisatie ’toerisme en vrije tijd’. Meegroeiend met de tijdsgeest heeft Lankhorst zich in de laatste jaren intensief bezig gehouden met de ontwikkelingen op het terrein van maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo). Daarbij had ze steeds ‘duurzaam toerisme’ in haar vizier. Met succes doorliep ze de post academische leergang mvo aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Eén van de belangrijkste lessen die ze daar leerde is dat naast de 3 duurzaamheids P’s van Elkington (People, Planet & Profit) de 4e P van ‘Plezier’ niet mag ontbreken in het beleid en de communicatie. “Die 4e P gaan we ook inzetten voor het jubileumjaar van Sawadee Reizen”, besluit Lankhorst.
 
Naast Sawadee Reizen vertegenwoordigt Lankhorst Public Relations in Nijmegen: Tourism New Zealand, AMCA (Celebrity Cruises, Royal Caribbean Cruises), SeaFrance, Dorset & the New Forest, House of Britain, IJsland Tours, Senior Vakantie Plan, Future Travel Consultancy en de Stichting Dreamcatcher Nederland.

Geen opmerkingen: