woensdag 16 juli 2008

Sawadee Reizen - 2 nieuwe reizen met Wereld Natuur Fonds


Twee nieuwe reizen naar Borneo en Argentinië & Brazilië
Sawadee werkt nauw samen met Wereld Natuur Fonds
Sawadee Reizen presenteert twee avontuurlijke groepsreizen, die zijn samengesteld in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds. Het betreft een 25-daagse expeditie over Borneo en een 23-daagse tocht door Argentinië & Brazilië. Met deze twee nieuwe reizen benadrukt Sawadee de aandacht die het als reisorganisatie besteedt aan duurzaam toerisme.

Borneo Expeditie
De 25-daagse reis over het eiland Borneo staat in het teken van het regenwoud, orang oetans, dolfijnen, neusapen en duurzaam toerisme. Door de samenwerking met het Wereld Natuur Fonds kan Sawadee als eerste reisorganisatie het gebied rond het Sebangau Nationaal Park in Centraal-Kalimantan bezoeken. Deelnemers aan de groepstrip (acht tot elf personen) reizen per boot en te voet onder meer naar een van de laatste gezonde orang oetan populaties ter wereld. Het WNF ondersteunt dit project om een alternatieve inkomstenbron voor de lokale bevolking te creëren.
Tijdens de reis wordt zowel het Indonesische als het Maleisische gedeelte van Borneo aangedaan. Onderweg slapen de reizigers in longhouses, op boten en in eco-lodges. Ook kunnen ze zelf meewerken, bijvoorbeeld door het schoonmaken van dierenverblijven of het bereiden van eten voor de orang oetans.

Argentinië & Brazilië
Het Wereld Natuur Fonds speelt ook een rol in een 23-daagse rondreis door Argentinië & Brazilië. Het Argentijnse WWF poogt in het gebied rond de Iguaçu Watervallen versnipperde delen Atlantisch bos opnieuw met elkaar te verbinden via corridors, zodat dieren en planten elkaar weer kunnen bereiken. Duurzaam beheer van deze natuurstroken moet voor inkomsten zorgen voor de bewoners en zo een goed alternatief bieden voor andere manieren van landgebruik. Ontwikkeling van kleinschalig toerisme vormt een belangrijk onderdeel. Sawadee verblijft hier drie nachten in een “tentenlodge” midden in de jungle.
De deelnemers bezoeken eveneens het bijzondere natuurgebied Pantanal, dat geldt als paradijs voor vogels, waterplanten en wild. Onder leiding van een ervaren gids trekken de reizigers te paard, per boot en te voet de wetlands in. Op zoek naar vogels, apen, capibara’s (de grootste knaagdieren ter wereld), miereneters, otters, anaconda’s en kaaimannen. Het Wereld Natuurfonds wil in de Pantanal de leefgebieden van de zeer gevarieerde flora en fauna in stand houden. Ze stimuleert daarom in samenwerking met diverse touroperators en accommodaties het duurzaam toerisme.
De reis voert het gezelschap (tien tot achttien personen) verder onder meer langs het eiland Ilha Grande en Rio de Janeiro.

Prijzen: Borneo €3995; Argentinië & Brazilië €2895
Meer informatie:
www.sawadee.nl

vrijdag 27 juni 2008

SeaFrance Molière, nieuwe ferry op de lijn Calais-Dover



Deze zomer wordt de SeaFrance Molière, de eerste ferry van meer dan 200 meter op het Kanaal, in gebruik genomen door SeaFrance. De Franse rederij, die in 2007
3,7 miljoen passagiers heeft vervoerd, zet de vernieuwing van haar vloot voort.
De SeaFrance Molière, ingericht op het vervoer van 480 auto’s of 110 vrachtwagens en 1200 passagiers, zal dagelijks vijf veerdiensten tussen Calais en Dover verzorgen (totaal 10 overvaarten).
De nieuwe ferry vormt een aanvulling op de SeaFrance Berlioz en de SeaFrance Rodin voor het vervoer van toeristen. Deze kunnen elke dag kiezen uit vijftien afvaarten zowel vanuit Calais als Dover. De SeaFrance Renoir wordt uit de vaart genomen en de SeaFrance Cézanne krijgt de functie van vrachtferry.


Internet
Steeds meer reizigers reserveren hun overtocht op internet. Meer dan 50% van alle verkoop vindt plaats op seafrance.com. De Franse, Engelse, Duitse en Nederlandse versie is door SeaFrance nu ook aangevuld met een versie in het Pools.
Als enige rederij biedt SeaFrance op haar website, naast vaarschema’s, informatie over formaliteiten, de vloot en festiviteiten in Engeland, online arrangementen: zogenaamde pakketten voor ‘ferry + maaltijd’, altijd voordeliger.

‘Pack SeaFrance Molière’
Voor reizigers, die in de periode van 23 juli tot en met 31 augustus 2008 met de Molière vanuit Calais reizen.heeft SeaFrance een speciaal arrangement op haar website www.seafrance.nl
Het ‘Pack SeaFrance Molière’ is beschikbaar vanaf € 89,00 voor een retourovertocht met
een auto met max. 5 passagiers, met voor ieder een drankje aan boord op de heenreis.
Dit pakket bestaat ook voor kampeerauto’s en caravans, reservering moet minstens vier
dagen voor vertrek plaatsvinden. Deze aanbieding is gebonden aan voorwaarden en onder voorbehoud van beschikbare plaatsen.

Voor meer informatie & reserveringen, 010 - 43.33.312 of kijk op www.seafrance.nl

Partnership met Hotels.com
Om de service nog verder te verbeteren heeft SeaFrance onlangs een partnership getekend
met Hotels.com. Hiermee wordt het mogelijk direct na de internetreservering van de overtocht via een link naar Hotels.com een verblijfsaccommodatie in Engeland te boeken.


-.-.-.-


Biografie Molière
In heel Europa geeft Molière uitdrukking aan talent, creativiteit en aan de Franse geest.
Jean-Baptiste Poquelin (1622-1673), Molière geworden, is de Franse auteur wiens stukken
het meest worden gespeeld op het toneel. Men is hem een veertigtal toneelstukken verschuldigd waaronder "Les Précieuses Ridicules" (de Belachelijke Hoofse Juffers), "Tartuffe" (Steiloor of de Schijnheilige bedrieger), "Don Juan", "le Bourgeois Gentilhomme" (de Burgerlijke Edelman) en "Le Malade Imaginaire" (de Ingebeelde Zieke) waarin hij speelde op de dag van zijn dood.
In 1661 stelde Lodewijk XIV hem de zaal van het Palais-Royal ter beschikking waar Molière tot op zijn laatste dag speelde. Deze werd omgedoopt tot "la Comédie Française" en draagt de
bijnaam "Huis van Molière".

maandag 9 juni 2008

Eerste City Guide van Nijmegen



De oudste stad van Nederland heeft eindelijk haar eigen toeristische stadsgids.

 “Is er ooit een completere stadsgids gemaakt? Ik denk het niet. Dit is een gids voor elke Nijmegenaar en bezoeker van de stad.”  (Dagblad de Gelderlander 31 mei)
 
De Nijmegen City Guide is de eerste en enige toeristische gids van Nijmegen die de veelzijdigheid van de stad en de omgeving laat zien. Dit naar model van de bekende Lonely Planet reisgidsen. In de Nijmegen City Guide zijn de leukste plekjes te ontdekken, de gezelligste kroegen, de spannendste clubs en de heerlijkste restaurants, de gekste winkeltjes, de beste festivals, tal van prachtige routes, niet te missen hoogtepunten, en  veel meer! Dit alles wordt aangevuld met tips van kenners en praktische informatie. Een must voor bezoekers èn inwoners van de Oudste Stad van Nederland
 
Met de Nijmegen City Guide is het niet alleen mogelijk de weg te vinden in de binnenstad, maar er is ook te lezen wat in de omliggende wijken te zien en te doen is. Behalve tips over uitgaan en winkelen bevat de gids ook interessante weetjes over het verleden. Bovendien helpt de Nijmegen City Guide om de verassend veelzijdige omgeving van uiterwaarden, bossen en heide, heuvels en vennen te ontdekken.
                       
De kaarten per wijk, een index en een trefwoordenregister wijzen snel en moeiteloos de weg door en rond de stad. Alles is voorzien van informatie over openingstijden, prijzen en bereikbaarheid. De Nijmegen City Guide wijst daarnaast op de mooiste fiets- en wandelroutes en geeft tips voor uitstapjes en recreatie in en rondom Nijmegen.
 
De City Guide werd ontwikkeld en uitgegeven door Literair Productiehuis de Wintertuin. Bijzonder is het feit dat er geen advertenties in voorkomen, en dat de City Guide door een onafhankelijke redactie is gemaakt.
 
Nijmegen City Guide
Uitgever: Literair Productiehuis de Wintertuin
ISBN: 978 90 79571024
Winkelprijs: €10,-
Bestellen:

vrijdag 30 mei 2008

Institute of Travel neemt Senior Vakantie Plan over

De activiteiten van Senior Vakantie Plan zullen per 1 november a.s. worden overgenomen door the Institute of Travel, een koepel van gespecialiseerde reisorganisaties. Hiertoe behoren onder meer Voyage & Culture en Girassol Vakanties, met wie SVP al jaren samenwerkt. De directie van the Instute of Travel wordt gevormd door de aandeelhouders, de heren Paul Vigeveno en Otto-Mark Schaap. Door deze toetreding verwachten de organisaties aanzienlijke schaalvoordelen te behalen.

Erkenning kwaliteit
Senior Vakantie Plan, met inmiddels 40 jaar ervaring in de seniorenmarkt, is uitgegroeid tot een reisorganisatie met een eigen gezicht en aanpak. Mede vanwege het unieke concept, gebaseerd op kwaliteit, vrijheid en persoonlijke service, beschouwt The Institute of Travel dit product als een goede aanvulling op het reeds bestaande productaanbod.
“Dat wij gevraagd zijn toe te treden tot deze koepel ervaren wij als een erkenning van de hoge kwaliteit van onze reizen”, aldus bestuur en directie van Senior Vakantie Plan.

Uiterlijk verandert er weinig
Bestuursvoorzitter Ton Kenter verklaart dat de keuze om de activiteiten van Senior Vakantie Plan aan the Institute of Travel over te doen een bewuste is geweest. “Schaap
en Vigeveno hebben in het verleden bewezen door middel van integraties hun labels nog sterker en productiever te kunnen maken. Hun visie op de reiswereld wijkt sterk af van die van anderen. Dit is de basis van hun succes”, aldus Kenter.
Voor de reizigers van Senior Vakantie Plan zal er ‘uiterlijk’ weinig veranderen. De naam van Senior Vakantie Plan evenals de formule blijven gehandhaafd. Dit geldt ook voor de uiterst gemotiveerde vrijwilligers (ruim 80), die de reizen in binnen- en buitenland begeleiden. De winterbrochure van Senior Vakantie Plan komt medio oktober op de markt.

Senior Vakantie Plan zal voorlopig gevestigd blijven in Bussum. Door toetreding tot the Institute of Travel zal de organisatie ook ANVR lid worden. Het team van 8 medewerkers wordt volledig overgenomen. Op termijn zal er intern een verschuiving in directie plaatsvinden.

The institute of Travel is moeder van de organisaties Voyage & Culture, Girassol Vakanties, Mundicolor, Academische Reizen, Marco Polo Reizen, het Instituut voor Internationale Excursies, Jan Hofstra Reizen en Hermitage Reizen en zijn allen gevestigd aan de Prinsengracht in Amsterdam.

maandag 19 mei 2008

Winnaars New Zealand Tourism Awards

Eerste prijsuitreiking in Benelux
Kuoni Nederland (Best Brochure), Wereldcontant (Best Online Content) en TravelEssence (Best Consumer Marketing Campaign) mogen zich de winnaars noemen van de eerste New Zealand Tourism Awards voor de Benelux. De awards zijn op donderdag 15 mei jl. tijdens een feestelijke bijeenkomst in het Tuschinski Theater in Amsterdam uitgereikt.  Tourism New Zealand houdt deze competitie om reisorganisaties te stimuleren en te belonen voor het origineelste Nieuw-Zeeland reisprogramma of de meest bijzondere promotie-actie.
 
Toeristisch journaliste Marjolein Westerterp (maandblad Zin, kwartaaluitgave Felderhof) mocht de awards overhandigen aan de gelukkige winnaars. Winnaars, die er alle drie veel werk van maken om reizigers ook het onbekende Nieuw-Zeeland te laten ontdekken, buiten de gebaande paden.
 
Best New Zealand Brochure: Kuoni Travel. De zeer professioneel verzorgde Nieuw-Zeeland brochure van Kuoni valt extra op door de plattegronden die zowel reisagent als consument prettig door het programma leiden. Vooral de uitvouwbare kaart aan de binnenzijde van de omslag is een perfect oriëntatiemiddel. Aansprekende teksten en grote, actuele foto’s geven een uitstekend beeld van de ervaringen en avonturen die Nieuw-Zeeland als vakantieland te bieden heeft, zonder te technisch te worden. Kuoni biedt een gevarieerd en breed programma aan, waarbij de consument ook zelf een vakantie kan samenstellen door diverse elementen met elkaar te combineren. www.kuoni.nl
 
Best New Zealand Online Content: Wereldcontact. De website van Wereldcontact nodigt consumenten nadrukkelijk uit ervaringen en informatie met elkaar te delen en elkaars reisverhalen te lezen. Deze interactie vormt in combinatie met de fantastische foto’s een bron van reisinspiratie. De site gaat veel verder dan praktische informatie bieden over de bestemming, je beleeft er Nieuw-Zeeland in al zijn boeiende facetten. Zo is de website voor Wereldcontact een zeer effectief verkoopinstrument, binnen de gehele marketingmix. De discipline om de website voortdurend te verbeteren, zorgt voor een hoog kwaliteitsgevoel bij de gebruiker. www.wereldcontact.nl
 
Best New Zealand Consumer Marketing Campaign: TravelEssence. De strategische benadering van TravelEssence van de marketing van Nieuw-Zeeland legt deze jonge reisaanbieder geen windeieren. TravelEssence profileert zich als een sympathieke, leuke reisorganisatie die de reiziger nadrukkelijk centraal stelt, met veel oog voor duurzaam toerisme buiten de gebaande paden. De consistente aanpak van de Nieuw-Zeeland-promotie vertaalt zich in een jaarrond campagne, met advertenties en redactionele bijdragen in tijdschriften, sterk gericht op de doelgroep. www.travelessence.nl
www.newzealand.com
 
De jury
Leden van de deskundige jury van de New Zealand Tourism Awards: Professor Dr. Ruud Heijblom (Professor of Strategic Management & Marketing), Theo de Reus (Reisrevue) en Ben Crawford (Marketing manager UK/Europe TNZ).
Zij hebben tientallen inzendingen bekeken en gewaardeerd.
Award-uitreiker Marjolein Westerterp viel eerder dit jaar zelf in de prijzen.
Zij won als eerste toeristisch journalist de Aad Struijs Persprijs, een speciale persreis voor toeristische producties.
 
 
Foto met de prijswinnaars:
Van links naar rechts
Rose Johnston (marketing TNZ), Gregg Anderson (regional manager Europe TNZ), Astrid Brennikmeijer (Wereldcontact), Petrel van Bronkhorst (Kuoni), Andrew Morten (TravelEssence) Sandra Etter (marketing TNZ).