Nieuwe brochures: avontuurreizen naar alle continenten
Sawadee Reizen viert het 25-jarig jubileum in 2008 met haar grootste reisprogramma ooit en met feestelijke acties voor reizigers. De nieuwe brochures bevatten bijna 140 actieve en avontuurlijke groepsreizen. Voor het eerst biedt Sawadee spannende trips naar alle continenten ter wereld, nu ook Europa en de Noord- en Zuidpool in het programma zijn opgenomen.
Met een bijzondere jubileumactie keert Sawadee terug naar haar roots. Iedere boeker dingt in 2008 namelijk mee naar een 11-daagse reis naar Thailand, het land waar de eerste reizen naar werden georganiseerd. De naam verwijst daar ook naar: het woord ‘sawadee’ betekent ‘welkom’ in het Thais.
De verloting kent van december 2007 tot en met augustus 2008 iedere maand een winnaar, die met twee personen de reis mag meemaken. Wie snel boekt, doet aan alle trekkingen mee. De jubileumtoer, in maart 2009, voert de winnaars langs bijzondere projecten die Sawadee in Thailand ondersteunt zoals een homestay in Mae Hong Son en het olifantenproject van de Stichting “Bring the Elephant Home”. Ook wordt er een uniek bezoek gebracht aan het SOS-Kinderdorp in Chiang Rai. Maar er is meer. Gedurende het hele jaar 2008 ontvangt iedere 25e boeker een fotoboek ter waarde van 25 euro. De winnaars stellen het album zelf via internet samen, waarna het gratis wordt thuisbezorgd.
De nieuwe brochures zijn vanaf heden verkrijgbaar. Door ook sneeuwreizen in Europa (Finland, Zweden, Noorwegen) en de poolgebieden (Antarctica en Spitsbergen) aan te bieden, kan de avontuurlijke reiziger nu met Sawadee naar alle continenten. Nieuw zijn ook kampeerreizen naar de westkust van de Verenigde Staten, Alaska, Canada, Botswana en de ruige outback van Australië. Heel bijzonder zijn een 29-daagse Indochina-reis en een 13-daagse trip naar de Galápagos Eilanden.
Sawadee is aanwezig op de Vakantiebeurs in Jaarbeurs Utrecht (9 t/m 13 januari 2008) en op de Fiets- en Wandelbeurs in Amsterdam RAI (2 en 3 februari 2008).
Sawadee is gespecialiseerd in duurzame reizen en combineert het gemak van een groepsreis (maximaal 18 personen) met de vrijheid van individueel reizen. De reisaanbieder werkt onder andere samen met het Wereld Natuur Fonds. Niet alleen door financiële steun, maar ook door kennis aan te bieden aan lokale bedrijfjes in toerismeprojecten van het WNF en door die projecten op te nemen in de reizen.
Meer informatie voor de reizigers:
www.sawadee.nl
www.woestijnreizen.nl
www.familieavontuur.nl
woensdag 12 december 2007
dinsdag 11 december 2007
Lankhorst PR ceremoniemeester Sawadee jubileum
Sawadee Reizen kiest voor Lankhorst Public Relations
In 2008 viert Sawadee Reizen haar 25ste verjaardag. “Daar willen we op een bijzondere aandacht aan schenken”, aldus Jacco Holterman manager marketing & communicatie van Sawadee Reizen. “Ondersteuning van een externe adviseur komt hierbij goed van pas. Ook tijdens dit feestelijke jaar willen we onze lijfspreuk “Sawadee, ervaar het verschil” met daadkracht en visie neerzetten. We waren op zoek naar een persoon die de duurzaamheidgedachte uitdraagt én tevens thuis is de toeristische wereld. Deze combinatie vonden we bij Lankhorst Public Relations in Nijmegen. Oprichtster en eigenaar Wilma Lankhorst wordt als het ware de ceremoniemeester van ons jubileumfeest”, vervolgt Holterman.
Sawadee Reizen & Familieavontuur
In 1983 organiseerde Sawadee Reizen haar eerste groepsreis naar Thailand. Daar ligt ook de oorsprong van de naam van de reisorganisatie: Sawadee, Thais voor “welkom”. Nu een kwart eeuw later, biedt Sawadee avontuurlijke en culturele groepsreizen naar álle continenten en een speciaal programma voor families met kinderen (Familieavontuur). “Belangrijke pijlers bij het samenstellen van de reizen zijn respect voor milieu, natuur en de lokale bevolking. In dit streven werken we o.a. samen het Wereld Natuur Fonds, IUCN, Solidaridad, SOS Kinderdorpen, Rainforest Alliance en Apenheul. Samen maken we het verschil en daarvan laten we onze reizigers meegenieten”, aldus Holterman. Sawadee Reizen is één van de oprichters van de Travel Foundation Nederland. Naast de uitgebreide brochures zijn de websites www.sawadee.nl, www.woestijnreizen en www.familieavontuur.nl waardevolle informatiebronnen.
Lankhorst Public Relations BV
In 1990 begon Wilma Lankhorst in Nijmegen onder haar eigen naam, een voor die tijd uniek communicatieadviesbureau, met als specialisatie ’toerisme en vrije tijd’. Meegroeiend met de tijdsgeest heeft Lankhorst zich in de laatste jaren intensief bezig gehouden met de ontwikkelingen op het terrein van maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo). Daarbij had ze steeds ‘duurzaam toerisme’ in haar vizier. Met succes doorliep ze de post academische leergang mvo aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Eén van de belangrijkste lessen die ze daar leerde is dat naast de 3 duurzaamheids P’s van Elkington (People, Planet & Profit) de 4e P van ‘Plezier’ niet mag ontbreken in het beleid en de communicatie. “Die 4e P gaan we ook inzetten voor het jubileumjaar van Sawadee Reizen”, besluit Lankhorst.
Naast Sawadee Reizen vertegenwoordigt Lankhorst Public Relations in Nijmegen: Tourism New Zealand, AMCA (Celebrity Cruises, Royal Caribbean Cruises), SeaFrance, Dorset & the New Forest, House of Britain, IJsland Tours, Senior Vakantie Plan, Future Travel Consultancy en de Stichting Dreamcatcher Nederland.
In 2008 viert Sawadee Reizen haar 25ste verjaardag. “Daar willen we op een bijzondere aandacht aan schenken”, aldus Jacco Holterman manager marketing & communicatie van Sawadee Reizen. “Ondersteuning van een externe adviseur komt hierbij goed van pas. Ook tijdens dit feestelijke jaar willen we onze lijfspreuk “Sawadee, ervaar het verschil” met daadkracht en visie neerzetten. We waren op zoek naar een persoon die de duurzaamheidgedachte uitdraagt én tevens thuis is de toeristische wereld. Deze combinatie vonden we bij Lankhorst Public Relations in Nijmegen. Oprichtster en eigenaar Wilma Lankhorst wordt als het ware de ceremoniemeester van ons jubileumfeest”, vervolgt Holterman.
Sawadee Reizen & Familieavontuur
In 1983 organiseerde Sawadee Reizen haar eerste groepsreis naar Thailand. Daar ligt ook de oorsprong van de naam van de reisorganisatie: Sawadee, Thais voor “welkom”. Nu een kwart eeuw later, biedt Sawadee avontuurlijke en culturele groepsreizen naar álle continenten en een speciaal programma voor families met kinderen (Familieavontuur). “Belangrijke pijlers bij het samenstellen van de reizen zijn respect voor milieu, natuur en de lokale bevolking. In dit streven werken we o.a. samen het Wereld Natuur Fonds, IUCN, Solidaridad, SOS Kinderdorpen, Rainforest Alliance en Apenheul. Samen maken we het verschil en daarvan laten we onze reizigers meegenieten”, aldus Holterman. Sawadee Reizen is één van de oprichters van de Travel Foundation Nederland. Naast de uitgebreide brochures zijn de websites www.sawadee.nl, www.woestijnreizen en www.familieavontuur.nl waardevolle informatiebronnen.
Lankhorst Public Relations BV
In 1990 begon Wilma Lankhorst in Nijmegen onder haar eigen naam, een voor die tijd uniek communicatieadviesbureau, met als specialisatie ’toerisme en vrije tijd’. Meegroeiend met de tijdsgeest heeft Lankhorst zich in de laatste jaren intensief bezig gehouden met de ontwikkelingen op het terrein van maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo). Daarbij had ze steeds ‘duurzaam toerisme’ in haar vizier. Met succes doorliep ze de post academische leergang mvo aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Eén van de belangrijkste lessen die ze daar leerde is dat naast de 3 duurzaamheids P’s van Elkington (People, Planet & Profit) de 4e P van ‘Plezier’ niet mag ontbreken in het beleid en de communicatie. “Die 4e P gaan we ook inzetten voor het jubileumjaar van Sawadee Reizen”, besluit Lankhorst.
Naast Sawadee Reizen vertegenwoordigt Lankhorst Public Relations in Nijmegen: Tourism New Zealand, AMCA (Celebrity Cruises, Royal Caribbean Cruises), SeaFrance, Dorset & the New Forest, House of Britain, IJsland Tours, Senior Vakantie Plan, Future Travel Consultancy en de Stichting Dreamcatcher Nederland.
dinsdag 9 oktober 2007
Nieuwe Kerst&Nieuwjaarsreizen voor senioren

Extra reisgids voor winter en voorjaar van Senior Vakantie Plan
Senior Vakantie Plan presenteert de gids Kerst/Nieuwjaar en voorjaar 2008. In deze gids staan vakantiereizen - speciaal voor senioren - in binnen- en buitenland. De perioden rondom Kerst en Nieuwjaar zijn bij senioren zeer populair om in een reisgezelschap door te brengen. Deze reizen worden ‘versierd’ met feestelijke extra’s in het hotel zelf, maar ook in nabijgelegen theaters. Als ‘opmaat’ van het jubileumjaar ‘SVP 40 jaar’ wordt in de gids ook alvast een vooruitblik gegeven van het reisaanbod in 2008: 13 reizen in Europa & VS en 4 cruises.
Voor meer informatie en het bekijken of aanvragen van de nieuwe reisgids, ga naar www.seniorvakantieplan.nl of bel 035 – 693 30 17.
Nieuwe kerst-/nieuwjaarsreizen in Noord&Midden-Nederland
Nieuw is een aantal bestemmingen in Noord- en Midden-Nederland. Eernewoude, op een prachtige locatie aan de Friese meren, Stadskanaal, op de grens van Drenthe-Groningen, Zeegse, te midden van schitterende natuur, Loosdrecht, direct aan de Loosdrechtse Plassen, Zeist, met buitenplaatsen in de ‘Lustwarande’ en tenslotte Apeldoorn, nabij Paleis Het Loo, bieden ieder op eigen wijze een verrassend arrangement.
Tijdens alle reizen worden, naast diners rond de feestdagen, ‘in huis’ onder meer wintervertellingen en muziek verzorgd, excursies gemaakt door het winterlandschap, diverse tentoonstellingen alsmede kerstvoorstellingen en concerten bezocht.
Nieuw: Arizona in voorjaar 2008
In het voorjaar 2008 staat een bijzondere rondreis gepland “Natuurschoon van Arizona” met canyons en natuurparken in deze Amerikaanse staat. Belangstellenden zijn welkom bij de informatiebijeenkomst op 22 november a.s. in Amersfoort (opgave noodzakelijk!). Bij boeking geeft Senior Vakantie Plan de Capitool Reisgids USA-Zuidwest & Las Vegas ter waarde van € 24,90 cadeau.
Bij álle Europese voorjaarsreizen uit deze gids, met IJsland als nieuwe bestemming, geldt als extraatje een vroegboekkorting van € 50, - bij boeking vóór 1 januari 2008.
Uniek concept in seniorenmarkt
Senior Vakantie Plan is een stichting die in 2008 al 40 jaar vakantiereizen voor senioren organiseert. De stichting heeft een ideële doelstelling en werkt met ruim 80 vrijwilligers die de reizen begeleiden.
Reizen met Senior Vakantie Plan staat voor: rustig tempo, individuele vrijheid en accommodaties die zijn geselecteerd op voorzieningen zoals toegankelijkheid en kamers voor allééngebruik. De persoonlijke vrijheid in combinatie met zekerheid van de groep blijkt een succesvolle formule. Alle reizen zijn ingedeeld in categorieën, uitgedrukt in 1 tot 5 pictogram-wandelaars. Naarmate de reis actiever wordt, neemt het aantal ‘wandelaars’ toe.
vrijdag 5 oktober 2007
Reuze rugbybal aan de voet van de Eiffeltoren

De sportieve bewoners van het jongste land op aarde (Nieuw-Zeeland) zetten op creatieve manier ‘voet aan de grond’ in de oude wereld. Parijs is het hoofddoel van deze eerste expeditie. In de loop van vrijdag 5 oktober wordt aan de voet van de Eiffeltoren een gigantische rugbybal geopend voor publiek. De reuze bal is onderdeel van de wereldkampioenschappen Rugby die op dit moment in Frankrijk & Engeland worden gespeeld. Het nationale team van Nieuw-Zeeland, de “All Blacks” is één van de titelfavorieten. Nieuw-Zeeland nodigt belangstellenden nu alvast uit voor de komende Wereldkampioenschappen Rugby die in 2011 in Nieuw-Zeeland worden gehouden. Morgen (zaterdag 6 oktober) komen de ‘All Blacks’ de kwartfinale uit tegen ‘The Bleus’, de Franse gastheren. Deze spannende wedstrijd wordt gespeeld in Cardiff in Wales.
Een opblaasbaar visitekaartje
De “Giant Rugby Ball” zoals de Kiwi’s hun ‘wapen’ noemen is het nieuwste promotiemiddel van Tourism New Zealand om aan de wereld de veelzijdigheid van hun vakantieland te laten zien. Velen zullen vreemd opkijken als ze op zoek naar de Eiffeltoren de opblaasbare rugbybal aan de voeten van de toren zien liggen. Op de witte bal staat met grote zwarte letters “100 Pure New Zealand”. “Rugby is voor Nieuw-Zeeland wat voetbal is voor Nederland”, aldus Barry Eddington (regional manager Europe) van Tourism New Zealand in Londen. Belangstellenden kunnen in de opblaasbare bal kennismaken met de vele gezichten van ‘Aoteraoa’, het land van de lange witte wolk, zoals de Maori hun land noemen. Naast videoclips die worden vertoond op de wanden van de rugbybal is er een volledig promotieteam aanwezig die graag vragen beantwoorden over de vakantiemogelijkheden in hun land. Nieuw-Zeelandse artiesten, films, presentaties van spijs & wijnen maken het feest compleet.
Op You Tube staat een 3.32 minuten durend filmpje van het opblazen van de Giant Rugby ball. http://www.youtube.com/watch?v=Mob5CCCAmnM
De ‘Giant Rugby ball’ is 25 meter lang, 15 meter breed, 12 meter hoog en biedt plaats aan 220 gasten. In Nieuw-Zeeland heeft het team van ‘Inside Out Productions’ o.l.v. Mike Mizhari negen maanden gebouwd aan dit huzarenstukje. Half augustus is de bal verscheept naar Frankrijk.
Van 5 tot 20 oktober welkom in Parijs
Wie een bezoek wil brengen aan de Reuze Rugby Bal is in Parijs welkom van 5 tot 20 oktober 2007. Na de huidige rugbykampioenschappen in Frankrijk/Engeland gaat de “Giant Rugby Ball” op wereldtournee om uiteindelijk in 2011 weer te verrijzen in Nieuw-Zeeland voor de volgende wereldkampioenschappen.
www.newzealand.com
donderdag 13 september 2007
Nieuw-Zeeland: het jonste land op aarde Nieuw-Zeeland: het jonste land op aarde
Nieuw onderdeel campagne 100% Pure New Zealand: ‘Welkom in het JONGSTE land op aarde’
‘Welkom in het jongste land op aarde’. Tourism New Zealand voegt een nieuwe dimensie toe aan de succesvolle, toeristische campagne 100% Pure New Zealand. Met de focus op het door historici onderschreven feit dat Nieuw-Zeeland het laatste bewoonbare stukje aarde was waar de mens bezit van nam.
“We maken graag gebruik van deze unieke situatie. We geloven dat reizigers die ons vriendelijke, ongerepte en ‘jeugdige’ land bezoeken het leven kunnen ervaren zoals het zou moeten zijn”, verklaart Barry Eddington (regional manager Europe) van Tourism New Zealand in Londen. Dat Nieuw-Zeeland het jongste bewoonde land ter wereld is, wordt bevestigd door onderzoek van historici, zoals professor James Belich van de Auckland University. Sir Keith Sinclair maakte er melding van in de Oxford Illustrated History of New Zealand en Michael King in A History of New Zealand. De eerste bewoners, de Maori, vestigden zich circa 1000 jaar geleden in Nieuw-Zeeland.
Adembenemende animatie
Om de campagne te ondersteunen heeft Tourism New Zealand een adembenemende animatie laten maken door Weta Digital, het creatieve bedrijf dat ook tekende voor de speciale effecten in o.a. de filmtrilogie Lord of the Rings. De animatie vertelt de legende van de mythische Maori-held Mauri die het Noordereiland van Nieuw-Zeeland uit de zee omhoog heeft getrokken.
Met de nieuwe invalshoek hoopt Tourism New Zealand het toeristische imago van het land verder te versterken. Uiteraard gebeurt dat onder de paraplu van 100% Pure New Zealand, omdat dat in het buitenland inmiddels na de All Blacks (het nationale rugbyteam) het bekendste merk van Nieuw-Zeeland is.
Promotie via Multi media
Tourism New Zealand voegt niet alleen een dimensie aan de campagne toe, maar verlegt ook de koers als het gaat om de middelen die worden ingezet. Zo zal de nadruk meer dan ooit komen te liggen op rechtstreeks contact met de consument via internet, mobiele telefoons, weblogs, podcasts en andere moderne technologieën. Media als televisie, kranten en tijdschriften zullen minder als informatiekanaal gebruikt worden.
Eddington: “We willen nieuwe technologie inzetten om onze toeristische informatie toegankelijk te maken voor reizigers, op ieder gewenst moment, op elke locatie en in de vorm die ze zelf wensen.”
www.newzealand.com
De (met een prijs bekroonde) website, www.newzealand.com, bevat alle benodigde informatie voor mensen die naar Nieuw-Zeeland willen. Zo staat op deze website: gedetailleerde reisinformatie, accommodatiemogelijkheden, transportmogelijkheden, een online boekingsysteem en een route planner met zeer gedetailleerde plattegronden.
‘Welkom in het jongste land op aarde’. Tourism New Zealand voegt een nieuwe dimensie toe aan de succesvolle, toeristische campagne 100% Pure New Zealand. Met de focus op het door historici onderschreven feit dat Nieuw-Zeeland het laatste bewoonbare stukje aarde was waar de mens bezit van nam.
“We maken graag gebruik van deze unieke situatie. We geloven dat reizigers die ons vriendelijke, ongerepte en ‘jeugdige’ land bezoeken het leven kunnen ervaren zoals het zou moeten zijn”, verklaart Barry Eddington (regional manager Europe) van Tourism New Zealand in Londen. Dat Nieuw-Zeeland het jongste bewoonde land ter wereld is, wordt bevestigd door onderzoek van historici, zoals professor James Belich van de Auckland University. Sir Keith Sinclair maakte er melding van in de Oxford Illustrated History of New Zealand en Michael King in A History of New Zealand. De eerste bewoners, de Maori, vestigden zich circa 1000 jaar geleden in Nieuw-Zeeland.
Adembenemende animatie
Om de campagne te ondersteunen heeft Tourism New Zealand een adembenemende animatie laten maken door Weta Digital, het creatieve bedrijf dat ook tekende voor de speciale effecten in o.a. de filmtrilogie Lord of the Rings. De animatie vertelt de legende van de mythische Maori-held Mauri die het Noordereiland van Nieuw-Zeeland uit de zee omhoog heeft getrokken.
Met de nieuwe invalshoek hoopt Tourism New Zealand het toeristische imago van het land verder te versterken. Uiteraard gebeurt dat onder de paraplu van 100% Pure New Zealand, omdat dat in het buitenland inmiddels na de All Blacks (het nationale rugbyteam) het bekendste merk van Nieuw-Zeeland is.
Promotie via Multi media
Tourism New Zealand voegt niet alleen een dimensie aan de campagne toe, maar verlegt ook de koers als het gaat om de middelen die worden ingezet. Zo zal de nadruk meer dan ooit komen te liggen op rechtstreeks contact met de consument via internet, mobiele telefoons, weblogs, podcasts en andere moderne technologieën. Media als televisie, kranten en tijdschriften zullen minder als informatiekanaal gebruikt worden.
Eddington: “We willen nieuwe technologie inzetten om onze toeristische informatie toegankelijk te maken voor reizigers, op ieder gewenst moment, op elke locatie en in de vorm die ze zelf wensen.”
www.newzealand.com
De (met een prijs bekroonde) website, www.newzealand.com, bevat alle benodigde informatie voor mensen die naar Nieuw-Zeeland willen. Zo staat op deze website: gedetailleerde reisinformatie, accommodatiemogelijkheden, transportmogelijkheden, een online boekingsysteem en een route planner met zeer gedetailleerde plattegronden.
Abonneren op:
Posts (Atom)